CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الأربعاء، 25 مارس 2009

صعب اعيش




زوجى الحبيب

فى لحظة قرأتك لهذه الكلمات لن نكون سويا

ستكون بعيد عنى للمرة الثانية

لكن

هذة المرة ستكون انت بأنتظارى ولست انا


وستكون اخذت قلبى معك

لانك الان زوجى وحبيبى

ولست
حبيبى فقط

يا اغلى ما فى عمرى

يا من ملكت القلب والروح


فى يوم من ايام حياتى

تمنيت ان اجد الرجل الذى يعرف
الحب

اكثر منى ليعلمنى

كيف هو الحب؟؟؟

ليحبنى وحدى

واحبه وحده ولا يرى سواى احد

واكون انا محور حياتة ومصدر سعادته وابتسامته

أريد ان اكون لك الدنيا التى تتمناها

وأريد منك الحنان والأمان

أريدك أن تقول لى ما تعرفة عن الحب وما لاتعرفة

دعنى اعيش دنياك

وعلم قلبى لا ينبض الا بحبك

لقد كنت حلم وأنت الان الحقيقة الوحيدة

التى اعيش من اجلها

سأدعو الله

ان يجعلنى زوجة صالحة لك

وان تكون زوجا صالحا لى

وان تكون عونا لى

وان اكون عونا لك

اللهم بارك لنا فى زيجتنا هذة و زدنا علما نافعا نربى
به ابنائنا

ودينا صالحا نجعله طريقا لنا

اللهم أعنى وساعدنى لأكون زوجة صالحة تطيعه
فيما أمرت

اللهم اجعله زوجا صالحا يحبنى ويرعانى انا واولاده
ان شاء الله



دى كانت احدى رسائل كتبتها لجوزى قبل الزواج

ولم يقرأها الا بعد الزواج

لاننى خجلت انه يقرأها قبل الزواج

شكوت منه وتضايقت من عصبيته

احيانا

ولكنه واحشنى جدا

فى لحظة مسح دموعى لما بكيت

فى ثانية عمل حاجة مش كان عايز يعملها عشان يرضينى

ولماضاقت بيا الدنيا
وحسيت انى مخنوقة وانه الوحيد اللى كان هيحس بيا
عرفت اد ايه ان اى شئ فى قربه اهون من بعده


وبقوله صعب اعيش من غيره

واحشنى
تحديث
لما تدعولى ادعولى انى انا اللى اروحله
مش هو اللى يجى
عايزة ارتاح من مشاكال هنا

55 التعليقات:

عاشقه الرومانسيه يقول...

ان شاء الله يرجع لك بالسلامه
ويعرف قد ايه بتحبيه
امين يارب على كل دعواتك
وربنا يرزقك منه الذريه الصالحه
اللى تكون قره عين لكى وله

ستيتة يقول...

هانت
هانت خلاص
قريب جدا جدا ربنا يجمعك بيه
وان شاء الله لايفرقكم ربي ابدا
ربنا يجمعكم على طاعته ويباعد بينكم وبين شياطين الأنس والجن

اجمد كده يا دميل يا جومر
لحسن يقرش ملحتك ههههههههههههههههه
ايوه كده اضحكي
دي لما تضيق قوي بتفرج في لحظة لأن ربنا قال فإن مع العسر يسرا

معاه مش بعديه

خواطرك جميلة قبل الجواز وبعد الجواز

بحبك

ضايع يقول...

اكيد هيحس بشعورك من غير ما يقرأ كلماتك

الحب طاقه تبحث دائما عن قطبها المفقود

انشاء الله يجمع بينكم قريبا في خير وسعاده ويديم عليكم رضاه

تحياتي ......

محمد فارس يقول...

الاخت الغاليه
الزوجه الغير عنيده
كلماتك مليئه بالحب الصادق
فـانت نعم الزوجه لاسعد زوج
تمنياتي ان يدوم الحب بينكم
ويرزقكم بمن يملاء حياتكم سعاده وسرور
مع تمنياتي ان يجمعكم الله علي الخير والمحبه
ان شاء الله

ضايع يقول...

مش عارف تاني مرة احاول احط رد عندك ويطير

عموما

اعتقد انه سيعرف مقدار حبك ولو لم يقرأ لكماتك فالحب طاقه دوما تبحث عن قطبها الضائع

قريبا ان شاء الله يجمع بينكم في خير ويديم عليكم السعاده ورضاه

تحياتي.....

أم فريده يقول...

عاشقة الرومانسية

لالا انا اللى اروحله احسن

عشان ابعد عن وجع دماغ والدته

بعد ما اتمنيت انه يرجع ورب هنا رب هناك

قلت البعد احسن

يارب يقبل دعواتك وربنا يوفقك

شاب كــ طخين ـــــا يقول...

ان شاء الله يرجع با السلامة
بس اية دة هو فية حب كدة
دة انا لو اتجوزت واحدة بتحبنى كدة مش هعمل حاجة فى حياتى غير انى اشوف ايه الابيسعدها واعملة :D:D

دة كتير ياناس :D
ربنا يسعدكم وميفرقوش عن بعد أبدا

ورسالتك قبل الجواز جميله اوى
عايزة تتبروز وبقى زى تذكرة سليمان للبنات يعلقوها على حيطان الشقة او يحفظوها كل واحدة وذاكرتها بقى :D:D

أم فريده يقول...

ستوتة روح قلبى

يا رب اروحلة بقى لان كل ما المشاكل بتكتر
احساسى بالوحدة بيزيد وبقيمته كمان

باين عليه بيدعى عليا مرتحش عشان احس بقيمته
ههههههههههههههه

فعلا مع العسر يسر

وربنا بيسبب الاسباب

ربنا يخليكى ليا يا احلى ستوتة فى الدنيا دايما كلامك بيريحنى
وساعات بقول لنفسى يا ريتنى عرفتك من زمان

بحبك جدا

أم فريده يقول...

ضايع

ربنا يسمع منك ادعيلنا

وهو عارف اكيد انى بحبه

نورتنى

أم فريده يقول...

ضايع

لا التعليق وصل وكله تمام ولا تقلق

رحلتنا في الحياة يقول...

ربنا يسعدكم دايما يارب ويرجعلك بالسلامة يارب

أم فريده يقول...

امبارح كان عمرى عشرين

هههههههههههههههههه

ربنا يوعد بواحدة تحبك اكتر من كده

بس تعرف كله يرجع للزوج نفسه
ازاى يخلى زوجته تحبه وقبل ما تعمل اى حاجه تفتكر انه بيحبها وبيكرمها

وعلى قد حبه وكرمه بيأخد اكتر منه

ربنا يوعدك ببنت الحلال

أم فريده يقول...

ايوشة

فينك نورتينى

ويسمع منك ربنا وانا اللى اروحله

تحياتى ليكى

يــوم جــديد يقول...

لما قريت بوستك (عنيدة ولكن بطريقتي) كل كلمة فيه كانت بتوصفني بالظبط

قلت دا نفس العند انتي عنيدة زيي جدا
لما قريت بوستك النهاردة قلت العند راح فين؟؟؟
راح فين يا زوجة يا جميلة يا صغننةانتي ؟
خلينا نعاند مع كل الظروف ولا يكون إلا ما أراد الله أن يكون
استعيني بالله جدا وتمسكي به
والله لا يضيع من استعان به أبدا
أحبك في الله

Dr Gad يقول...

تروحي ولا يرجع مش مهم المهم ان ان شاء الله ربنا يجمعكم تاني و يلم الشمل من جديد ويعرف مدي حبه ليكي

و هبقي اديلك لينك المدونه دي :P

بس قولولي ايميله ايه :D

Dr Gad يقول...

تصحيح

هبقي اديله هو لينك المدونه دي

بس قولولي الايميل بتاعه ايه :P

الربان يقول...

تحياتي

ان شاء الله ربنا يجمعكم دائما علي خير
و فعلا سفرك اليه سيمنع العديد من المشاكل...

اسأل الله لك وله حب في طاعة و ان يجمع بينكما دائما علي محبته .

تحياتي و تقديري

غير معرف يقول...

ربنا يجمعكم ومايفرقكم ابدا

ربنا يصبرك عارفة انه صعب عليكي بعاده

بس هانت ان شاء الله يرجع او تروحيله

ربنا يوفقكم ويسعدكم يارب

صبرني يارب يقول...

يااااااااااااااااارب تروحي لجوزك يا جميل ويجمعكم على خير ويجعل السفر ده خيرلكى يا رب

وعلى فكره الغربه يمكن فى المرحله دي تفيدك فعلا فى القرب من جوزك وارتباطكم ببعض

حواء يقول...

ربنا يخليكم لبعض وميحرمكمش من بعض ابدا
ويبعد عنكم شياطين الانس والجن
انا مع انني مش فايقه اوي
لكن مبسوطه كتير ان في ناس لسه قلبها نضيف وبتعرف تحب
ربنا يقرب البعيد ياحبيبتي ويهنيكي بزوجك ويهنيه بيكي ويرزقكك الذريه الصالحه
يارب
والله بدعيلك من كل قلبي لان جربت الجفاء
ونفسي متشفهوش ابدا ابدا
احبك في الله

القدر و انا يقول...

زوجة عنيدة
الايام تمر اسرع مما تتخيلين
وقريبا جدا انشاء الله ستكونا سويا
بعيدا عن التتار
يجمعكما الحب والدفئ والتفاهم الصبر يا جميل

لجين أبو الدهب يقول...

ربنا يقرب البعيد ويجمعكم وتروحى له ..


وإلهى ياشيخة ربنا ياخدك من عندكم ويوديكى ليه ..

وانا فعلاهادعى لك الدعوة دى لان ارحم من مشاكل القرب بكتير ..

بس استمرى اكتبى له جوابات ورسايل صغنونة كده واكتبى عليها التاريخ ولما تديهاله هايفرح بيه اوى ..

لما جوزى كان مسافر كنت مغرقاه ..

دلوقتى بيقولى مش بتكتبى اد ما بتكتبى زمان ارد اقوله ما انا بقولها لك على طول ياروحى .. D:

ربنا يجمعكم على خير قريبا ..

إيمان يقول...

خواطر جميله من زوجه مش عنيده خاللللللللللص مالص
ربنا يسعد ايامكم
ويجمعكم على خير وحب وسعاده
ويرزقكم الذريه الصالحه يا رب

صفــــاء يقول...

ربنا يرجعهولك بألف ألف سلامه

انت تستنيه هو يستناكى

المهم فى الاول أنه ليكى وانت ليه

غير كدة أى شئ يهون فى الدنيا

انت بتحبيه ودة كفايه بالنسبه له وان شاء الله يرجع
.

شفـقــة و إحســــان يقول...

ان شاء الله تروحيله
بس تعالى هنا انتى عايزة الرجالة تشمت فينا ايه كلام الحب والغرام ده
احنا فينا من كده
بلا رجالة بلا هم
بذمتك فى واحدة تقول لجوزها الكلام الحلو ده؟
هههههههههههههه
ربنا يخلهولك يارب وتتجمعوا على خير

غير معرف يقول...

ربنا يجمعكم سوا فى اقرب وقت
وان شاء الله طول مهو جنبك مايكونش فى زعل ولا خلاف مع حماتك

وربنا يهديها يارب

الجواز و سنينه يقول...

ان شاء الله تروحيله بالسلامه و يجتمع شملكم تانى
حاسه بيكى و باللى انتى فيه
بس كلمتين كده على جنب
بلاش الرقه و المثاليه اللى انتى فيها دى
ما بتنفعش فى العالم ده
كنت عايزه اقولك ان مامتك عندها حق انها تزعل
علشان حماتك كانت غلطانه جداااااااا
و كان لازم يكون فيه وقفه من قطيعه
علشان تحرم تعمل كده تانى
و ساعتها كل واحد يعرف حدوده و الدنيا تمشى كويس
لكن لما تاخد على انها تغلط و نسامح فأكيد هاييجى يوم يحص قطيعه و ده مش من مصلحتك و لا انتى و لا هو و لا هيه
بس مادام انتى خليتى الامور تمشى
فبرضوا خلى بالك و ماتفوتيش اوى كده

اه عجبنى اوى ساعتها رد ستيته عليكى

فكرة من الزمن ده يقول...

الله الله الله على الحب الجميل ربنا يديمه عليكم يارب ويبارك لكم في بعض
ويجمعكم على خير ويرزقكم الذرية الصالحة الي تتربى بينكم وتشهد الحب الجميل ده وتروحيله ياستي ارتاحتي كده؟ههههههههه
يارب يارب يسعدك من كل قلبي بادعيلك

بنت مصر يقول...

ربنا يجمعكم على خير يارب

مش مهم انتي تروحيلو او هو اللي ييجي

المهم انكم تكونو مع بعض وبس

تقبلي مروري

ايمان روحي يقول...

ربنا يخليكوا لبعض يارب
ويسعد اياكدمكوا والسعاده ماتفارق بيتكوا
بجد هو انسان محظوظ لانوا امتلك انسانه
رائعه متلك
ربي يجمعكوا عن قريب ويريح بالكوا
تحيــــاتي

حسام غانم يقول...

ربنا يجمعكم على خير إن شاء الله

ويخليكوا لبعض

Semsema28 يقول...

ربنا يكرمكم ويخليكم لبعض ياررررب

ويارب يرزقكم بالذريه الصالحه

ويارب تشوفيه قررريب وتكونى معااااه ع طوووووووووووول

♥نبع الغرام♥♪≈ يقول...

السلام عليكم.......ز
سيدتى
صدقينى ربنا هيكرمك خير
وهايحس بيقمة حبك له
وربنا يرزقك الذريه الصالحه بإذن الله تعالى
وخلى إيمانك بالله هو الأقوى
وبجد انتى جميله قوووى ومخلصه قوووى
تقبلى تحياتى سيدتى

أم فريده يقول...

يوم جديد

كلامك جميل بس تعرفى كل واحد واه طاقة بعاند الظروف وبحاول اقف وبقع واقف واقع تانى

واتمنى من الله ان يعيننى دائما على ما انا فيه

ويا رب اليوم الجديد يبقى عندك دايما سعيد


وانا سعيدة بزيارتك الجميلة ويا رب تدوم

أم فريده يقول...

dr dead

اة ادعيلى لحسن شكله داعى عليا عشان المشاكل تزيد ولما اروحله مقولش عايزة ماما

بس ولو لازم اقول عايزة ماما هو انا استغنى

بعدين لينك المدونة ايه انت عايزة يغضب عليا
ههههههههههه
لما يشوف البوست بتاع حماتى

ولا المشاكل اللى حصله عشان رحت عند والدته
على فكرة انا مش قولتله على اللى انا فيه
كفاية علية الغربة اللى هو فيها

لالالالالالالالالا بلاش الخدمه الجبارة دى
انا هبعتله الكلام ده فى ايميل احسن

أم فريده يقول...

الاستاذ الربان

تقبل الله دعواتك وانا بالفعل محتاجه هذة الدعوات

تحياتى ودعواتى لك بكل خير

أم فريده يقول...

نوارة

ربنا يخليكى ويقبل دعواتك ادعيلى

ما هو بعون الله وبدعواتكم
هتهون

تحياتى

أم فريده يقول...

صبرنى يا رب

اتمنى ان دة يحصل بالفعل
وواضح ان هو الحل الوحيد عشان وجع الدماغ

يسمع منك ربنا

تسلملي دعواتك

أم فريده يقول...

حواء

ربنا يخليكى
انت انسانة قلبك ابيض لانك بتتمنى الخير للناس من قلبك

وان شاء الله ربنا هيكون جنبك دايما

أم فريده يقول...

القدر وانا


لما بتكونى عايزاها تمشى بتوقف ولا تتحرك

ولما بنكون عايزنهامش تتحرك بتمشى هوا

اه ادعيلى ابعد عن التتار اللى عندى

ربنا يخليكى وتفضلى دايما منورانى

أم فريده يقول...

لجين

تصورى انا بطلت كتابة

وانتى فكرتينى انى ارجع اكتب تانى

هعمل كدة

ويسمع منك ربنا

أم فريده يقول...

ايمى

يسمع منك ربنا ومن دعواتك الجميلة يا قمر

بحبك يا احلى ايمى

أم فريده يقول...

صفاء

عندك حق المهم نكون سوا

بس البعد عن الهم اللى هنا احسن بكتيييييير

تحياتى ليكى

أم فريده يقول...

شفقة هانم واحسان بك

يا هلا يا هلا اية النور اللى هل عليا ده

لو اعرف ان البوست ده هيخليكى تنورينى كنت كتبته من بدرى

اكيد طبعا اللى منورنىشفقه هانم

هو فى فعلا واحدة هبلة تقول لجوزها الكلام الحلو دة عندك حق
هههههههههههههه

يا رب دايما تنورينى

أم فريده يقول...

بندقة

ربنا يسمع منك يا قمر

انا فعلا محتاجة دعواتكم

أم فريده يقول...

االجواز وسنينه


والله انا عارفة ان عندها حق تزعل وانا مش بقول انها مش تزعل لكن مش عايزاها تنسى انى بنى ادمه وليا طاقة
وبتعب برضة من الضغط الزيادة

وتعبت فعلا وجالى زى هستريه صريخ ورعشة ودوخة مش عارفة ليه من غير سبب

وانا مش هعمل القطيع بس هعمل حاجة تانية

حدوووووووووووووووود

لابعد مدى ومن حقى ومحدش يقدر يقولى حاجة تانيه

وانا مش فوت بالعكس انا لما رحتليها كان حتى سلامى عليه عادى بل اقل من العادى

وعلى عمته كان كويس جدااااااااا
ولازم كانت تحس الفرق

بس متقدرش تمسك عليا غلطة


وهتحرم والايام بيننا

وربنا يخليكى على النصيحة
اشكرك:)

أم فريده يقول...

فكرة من الزمن دة

تسلميلى وتسلم دعواتك

ربنا يكرمك زى ما بتدعيلى


بس انا هاجى اية جنب حبك صفحة وصفحة

ويسعد ايامك انتى كمان

أم فريده يقول...

بنت مصر

اهلا بيكى لاول مرة

ويارب ما تكون اخر مرة

فعلا المهم نكون مع بعض

نورتينى

أم فريده يقول...

ايمان روحى

ربنا يخليكى

انا مش قد الكلام الحلو دة

يا رب يجمعنا معا

تحياتى

أم فريده يقول...

حسام غنام

تقبل الله دعوتك

نورتنى واتمنى دوام النور

أم فريده يقول...

سمسم 28

اية يا حبيبتى انتى فين كنت بحاول ادخل عندك

لدرجه انى كنت فاكرة انك سبتى التدوين

وربنا يسمع منك وتسلم دعواتك

متغبيش كتير

أم فريده يقول...

عاشقة الاحزان

بالفعل ايمانى بالله لازم يكون اقوى

وبالنسبة لاخلاصى انا الصراحة لما بحب بحب اوووووووووووووووووووى

ولما بكره بكره اووووووووووى

للاسف معنديش وسط

وربنا يتقبل دعواتك

ودعواتى لكى بالسعادة

حاسوباتيه يقول...

كلمات حلوه قوي وربنا يخليكم لبعض يارب وتعيشوا في سعاده وربنا يجمعك بيه على خير

أم فريده يقول...

حاسوباتية

ربنا خليكى

وتقبل الله دعواتك

ويا رب تكونى فى احسن حال:)

بـسـمـــة صـــــلاح يقول...

السلام عليكم
وسع وسع وسع انت وهوا
انا كييييييييييييت
بجد سوري سوري سوري
لإني مقصرة جدا وبقالي كام بوست مقرتهوش
بس والله ضغط فزيع عندي في المذاكرة والنفسيه حدث ولا حرج
ادعيلي يازوجه ياعسوله اجيب نسبه 99%
ما انتي عارفه لو نزلت مصر بيخسفوا النسبه يخرب بيتهم
والله مرعوبه
المهم بقى
التعليق دا على بوست((صعب اعيش)
بجد يعني فعلا مش عارفه اقولك ايه كلمات منتهى الرقه والومانسيه
وعجبني اوي انك كاتباها قبل الارتباط
واتكسفتي توريهالوا
وشافها لما ارتبطتوا
وربنا يسعدكوا مع بعض وتحققوا احلامكوا سوا
ويرزقكوا بذريه صالحه
وان شاء الله تروحيله بس اصبري
وهتلاقي
بحبك في الله
هروح اعلق ع البوستات التانيه
هع هع هع
سلاموز